13 March 2011

Makan itu nikmat

Makan ndak hengat since yesterday. Perut sudah tinggi dari dada. Tahniah paling berabis untuk kau wahai cik Err. Yesterday breakfast aku melantak macam orang yang ndak kan makan setahun. Walhal lupa diri, that very afternoon I have wedding event to attend. Azam untuk ndak makan di majlis tu haruslah ke laut. What else shall I do bila makanan super sedap terhidang depan mata?

Sila ignore the bulging tummy. Makan itu nikmat. Oh yeah!

Skipped dinner last night sebab perut sudah kembung tahap dewa. Also tonight. Because I had super uber extreme brunch just now. Bunuh diri!

Mother stayed at the kedai since last Sun. She went back home last night. Because it's been a while since I last cooked for her hence I decided to make lunch. Makan bersama. Dapur sudah lama kering ndak berasap. Kira hari ini cipta rekod.

First; dapat makan sama si ibu. Second; lepas gian memasak. And paling haru mencabar; aktiviti penambahan nasi berulang ulang. Rasa mau duku kepala sendiri bila diimbas tabiat makan aku. Perlu di-evaluate berkali2 ni tau. Ndak lama memang betul aku jadi tong drum. Haru sekali bila tiba saat mau dapat balik berat badan idaman. Gila sia2 diet no-rice aku last year. Usaha gagal kerana hawa nafsu dilayan terlebey.

Uhuk...I have stop counting the amount of cals & fats absorbed.

Tomorrow I'll settle my nazar; Insya Allah. Perut akan rehat dari pesta makan. Jangan jak time berbuka tu aku melantak ndak hengat. I really need to adjust my eating habit. Also reset the mind.

And yeah, movie session with the family last night turned out a bit sayur pahit for me. I don't really get to enjoyed the movie although I love history-based movie. Perhaps, I was just too worn out I couldn't get the mind to focus on the movie. Totally a bummer!

x0x0
hugs*kisses

4 comments:

still the berry said...

kenapa kalau kita komen dr hp, nda dpt? smlm pjg sd aku type.. mcm ko la aritu.. ish..

cantik ko berbaju kurung.. baju kurung cotton ka?

Unknown said...

;) welcome to the club where u got pretty annoyed when what u've typed can't be publish. LOL

Cantik ka? Ok ke tepi skit..bg ruang utk aku kembangkan bontot. Hahahaha. Ya cotton. Measurement si Ell amik dri 2009 ah. Skg ni pakai ketat gilak.

isabelle said...

ko diet apa le, bie? xpayah diet la...nnt tinggal kulit & tulang jer

Unknown said...

Diet supaya org stop ckp aku mcm pregnant. Hahah xnak tinggal kulit & tulang. Dapat surutkan perut nan buncit berketul2 ni da bersyukur amat.