20 January 2012

Edisi: Setiap yang jadi PASTI ada hikmah dariNya

Syukran Allah. Kombawa AirAsia X! 

Aku baru je dapat official email dari diorang. Stating that they are in the midst of transferring my flight to another airlines *MAS or RBA or maybe SIA*. Slurp! Actually since petang tadi dah tahu pasal benda ni. Borak2 ngan Eda yang dah berkurun went MIA. Suddenly dalam aku sepenuh jiwa curhat kes haru biru flight tu, dia lak buka cerita her eldest sister works with AAX. Fakta yang dia lupa nak share ngan aku. 

And through her aku dapat confirmation halfway pasal aktiviti transferring the suspended flights to alternative airlines. Masa tu sengih memang dah lebar sampai telinga...tinggal tak koyak je kot mulut aku yang tak berapa nak lebar ni. Yo'oh! Pastu dapat lak email not long after that. Like, perlu ke nak explain lagi tahap happy tak hengat aku tu?

Date of travelling diorang tak kan ubah. Sebab kalau nak ubah akan makan masa lagi lama, berkurun2. Itu aku tak nak amik port. Sebab yang aku risau; seat je. Sebab ngan AAX aritu aku purchased hot seat. Kekonon akan rasa lagi super hot kalau duduk seat tu? Harus lah...TAK, kan? Aku pilih seat tu sebab aku trip poyo. Nak selesa alkisahnya. Giler kalau tak pilih seat, pastu dapat seat nan-ado selesa. Dah lah ntah berapa belas jam duk dalam plane. Aku risau kejadian bontot kematu & kaki cramp bagai. Kang aku bad mood, layan royan sendiri. Haru biru kejadian.

Conclusion is, aku akan tetap proceed with my solo trip this June. Alhamdulillah. Despite having turned into such a whiner sejak dapat warkah berhantu last week, segala persoalan akhirnya terjawab. Aku boleh opt for refund. In a week time, memang boleh dapat. Tapi dah alang2 dreaming biarlah jadikan realiti terus! April ni dah boleh proceed beli Eurostar ticket ke kota romantika itu. Fuh! Hotel yang aku cancelled pun aku dah book semula. Huh, serupa macam ada share ngan hotel tu kot. Sesuka jiwa cancel & book. Ngos!

This news dah sah2 lah kan marked something. Beginning for a great awesome weekend perhaps. Insya Allah. Esok aku  trip tourist.  Check-in poyo kat hotel tengah town with my girlfriends; pastu pakat jalan kaki gi Suria Sabah. It's Underworld movie date for us. Gila lama kot aku tunggu sequel citer ni. Sila lah tahu, aku pengikut tegar franchise movie ni. I followed from the very first installation. Like, perlu ke nak gebang sangat pasal tu kan. Pastu plan nak berjimba huha after movie. Yay!

Saturday lak aku ajak Bunda panjat bukit. Nak melepak overnight kat the only resort atas tu. Sunset & sunrise...siap ah nanti menadah muntahan darah aku. For that, aku akan update. Dah lama giler tak membidik ngan Blackie. Berkarat ke laut skill cari angle & lighting aku skang ni. Memang diri tak pernah sedar sebab aku lebih suka enjoyed dengan penyakit Malas. Trip skill mantap tak nak practice. Sekian.

p/s Papehal aku update lagi. Mana lah tau kan, esok aku meroyan nak update dari hotel pula. Ateh teman trip tourist. Ngek!! And oh, aku jatuh chenta ngan my new background. Super chenta.

eryantierdabdulkarim

2 comments:

kizzy t.fauzi said...

wahhh jadi la ko p UK kan? best!!

Unknown said...

Insya Allah jadi. 2 months before the departure baru dorang inform which airlines yang aku naik. Harap2 lah MAS or SIA. Hahaha.