10 January 2012

Buang Tabiat: Edisi I

Last night aku buang tabiat...melipat baju yang setinggi menara berkembar tu dalam bilik. On ac, set temperature paling low. Sebab aku bertripping! Trying to embrace the feel. And imagine macam mana keadaan winter di tempat bakal dilawat tu. Ticker in the blog stated four more weeks to go. Dupdapdupdap kejakunan sudah ni. Oh sungguh kasihan.

The only problem yang aku rasa boleh buat aku nampak macam toyol bingai is the fact that I don't have enough thick clothes to bring. Yang mau dipakai di dalam, before sarung jaket. Thermal socks & gloves sangat lebih dari cukup. Scarves untuk lilit leher aku sudah 'tempah' khas dari si Kizzy. Ears muff Daiso gift from Cik Err pun sudah ada. Boots untuk minta puji trip tourist berabis belum ada, sila tahu. Kalau ndak jumpa juga, harus aku pilih sport shoes jak ni nanti. Ndak payah verangan mau pakai heels or open sandals bagai. Itu sah tempah bala nama dia. 

Bekalan makanan di-settle-kan oleh teman2 di Kolumpur. Brahim's lah kan tetap menjadi pujaan hati. Lucky enough Lisa left her rice cooker to a friend there...maka bertambahlah jimat kami di sana. And paling penting, dijamin halal. Itaewon *sumber makanan halal di sana* is not near to our hostel hence I don't think going to & fro that place everyday worth our time. Membazir bayar tiket Subway ada. Harus berbelanja sebijak mungkin bila berada di tempat orang. Ateh mau berjalan style backpackers kan. Semua kena lah ndak berlebey & harus murah namun berbaloi2. Itu keywords!

Hmm enough sama semangat mangkit aku with the upcoming trip. Terlebey excited adalah perkara ndak baik. Bersederhana Bie. Cool down, sudah. Araso?

Before I end this...mahu sampaikan ucapan makaseh sama yang sudi nyanyi or was it u berpuisi lagu favourite gue. Through the phone, in the middle of the night. Suara merdu bagai katak puru panggil hujan kot


Dear you, I don't deny that I am quite happy with how things sail between us now. But I don't think I am ready to play the game. At least, NOT for the time being. I enjoyed this whole taman bunga kinda feeling but I am still stuck in the hibernation room, see? I got so comfy here I don't plan to go out as yet. Like I said many times, let us just follow where the current take us. 

Ada; ada. Tiada; tiada. Simple enough, yes? 

eryantierdabdulkarim

9 comments:

Anonymous said...

Igtkn nk bising psl org yg hacked fb tu. -K-

Anonymous said...

Btw, any other song u wan 2request?

Unknown said...

Penyepak nak? Buat lagi sekali, siap ah sy baling lembing beracun dari sini. Hampagas oii!

isabelle said...

wah wah bie..
dlm hati ada taman ya? nda jadi la mau jadi menantu aku ye?

btw, patut la kem salam sama aku punya jaket. kalo mau pinjam, sila la..aku ada a few. serious nih

Unknown said...

Pasal tu xnak bagi harapan kat taman bunga sekarang. Hahaha sebab Adam kan aku dah chop.

Memang niat nak pinjam wei, tapi aku takut saiz je. Aku ni gedabak macam gajah ok.

Ernie Khairina said...

ehem2 eheh..btw, siapa juga pakai heels masa jd tourist mmg reppect la

Unknown said...

*clearing throat juga*

Ada ah a friend of my friend. Brabisan pakai boots yg ada heels dkt 3inches. Mmg respect abis!

kizzy t.fauzi said...

phewittttt itu lilitan leher jugak la ko tempah khas dr aku kan? hekhekhek

*arap2 aku jumpa*


apsal tiba2 dealova babe? *saja menanya. kah3

Unknown said...

Mmg ditempah khas tu. Xda didapti di tempat lain! Jadi sila doa supaya jumpa ya!

*Ada orang datang angin tengah malam kasi nyanyi. Tau tapi menanya ah!!*