2 August 2011

Puasa oh Fasting

Assalamualaikum.

Niat mau update cerita aku berkunjung ke kampung si Kizzy last Sun. Tapi kerana kehuduhan perangai yang sibuk bercerita, sibuk transfer Kdramas/Kmovies & paling penting sibuk mentekedaghah...1 keping gambar pun ndak aku ter-snap. Jangankan gambar rumah sebab niat asal kunjungan adalah untuk melihat rumah yang baru siap...juga udah kangen ama suasana kampung. Gambar sama tuan(s) punya rumah pun hampas jak ada.

Paling huduh lagi bila the only pictures I managed to take is the super duper scrumptious yummy meal Kizzy's mom made for lunch. And cream tart yang aku bawa sebagai buah tangan. Wah kau sungguh aku berbudi berbahasa, mother pesan mau pigi rumah orang kena bawa something. Buruk perangai kalau bawa badan trang tang2 yang memang sah ndak se-slim dulu. Tetttt!

Kerana aku cuma sempat syok sendiri snap gambar takanon jadinya memang ndak dapat diupload buat masa ni. Makruh hukum dia menayang2 makanan di bulan Ramadhan ni. Bisa menggoncang iman dong...mengasi kurang reward sama diri jak kalau ada terliur & terus2an buka gara2 TERtinguk makanan yang aku upload.

The fact that I so reluctant to swallow now is that I have already run up 2 days of fasting. This has been my 3rd year not being able to fast on the first day of Ramadhan. Phew. Last year alone, I have to replace 12 days! Memang susah mau puasa bila bukan Ramadhan...sebab jiwa sudah sedia degil untuk perform puasa sunat kot. Padan muka.

Bah ok lah, gotta make my move now. Mau get ready ke kedai...kunun aku berjualan Ramadhan. Ahaks.

eryantierdabdulkarim


No comments: