24 June 2010

Ngomong ngomong apa ya...


Pasrah jak lah jadi sang aku...semalam tinguk game between Eng & Svn, second half aku sudah belayar. Seawal jam 3pagi...bangun lagi untuk tinguk Germany. Sekalinya, habis first half aku belayar sudah lagi. Mother proudly bertahan pegang title penonton bola paling setia.

I don't know why I was feeling kinda exhausted last night. I didn't do anything that tires me yesterday. Pfft I think too much leaving the catering order to Bungsu. Seriously kalau ada perubahan saat akhir, I don't think Bungsu will be able to handle. Poor him...selfish me. Aku ndak tau bah akan ada katering masa2 gini. Spoil betul mood untuk bercuti. Me & the bffs finalized about this whole trip since Jan...this catering order reached our table last month. Jadinya silalah jangan peningkan kepala, boleh? How do I get the mind to rest from rarifying? For few days pun cukup sudah tu.
blogger-emoticon.blogspot.com
Baru ni the person in charge for the order told me...makan beradab will be held on the 30th of June. Pingsan! I am still in Kolumpur at that time. Will only be back to KK malam tu. Demam kepialu aku fikir ni benda semua bah. Bikin sakit otak...bikin lemah jantung...bikin muka jadi cute & extra menawan. Bah kasi sedia plastik sambut muntah hijau kau sana.
blogger-emoticon.blogspot.com
This morning, I gave Pak Laba a call. He will be our supir during our trip this weekend. Baru lah kunun aku rasa mau peluk2 cium2 diri sendiri. Aku adalah bangga, sila tahu. 15 minit kami diskusi. Harus wei bangga sebab sepanjang waktu itu, aku berbicara di dalam bahasa Indon. Ok fine...maybe ndak lah 100% lurus but at least I didn't bumbled. Important part, he understood the rubbish things I uttered. Oh sungguh lah seventh heaven dunia ini. Alhamdulillah semua sudah settle. Tinggal bawa badan jak nanti di sana.

I'll discuss more with him once I reached Bali on Sunday morning. As I will arrived 6 hours ahead of the bffs; I plan to kill my time by wandering around Denpasar area. Pak Bali akan bawa gue ke sana...jalan, makan, lawat tempat nan indah juga untuk membeli membelah sedikit sebanyak. Before fetching the rest at the airport later that evening. Oh aku adalah suka momento begitu. Solely me moment. Cruel gila perangai mengasi tinggal teman lain. Bukan sengaja aku terlain flight sama diorang. Ni lah namanya, takdir. I was worried to the core upon knowing I will be there hours earlier...all by myself. Nasib Ell & K'Jo kestau there's nothing to worry about once I reached there. Orang sana adalah alim & they respect outsiders. Lagi, dorang memang pegang kuat hukum karma. Tu pasal aku nggak perlu khuatir. Alhamdulillah...ndak sudah aku risau ndak tentu pasal.
blogger-emoticon.blogspot.com
Mentar lagi akan ke Wisma bertemu Heldah & Laura. Nemani Laura menukar uang juga untuk diskusi lebih lanjut mengenai trip kami. Malam akan ke Alamesra, ngedate sama Kizzy & Zai. Nah kau kepeningan kan bila datang bulan gila aku mencampur aduk bahasa serta tatabahasa. Terima seadanya jak la perubahan hormon aku sekarang ni. Early this morning, tengah bersihkan lubang hidung before mandi tiba2 darah mengalir. Sudah start lagi sesi drama awal pagi. Di cafe, I blew my nose once again. Sekali yang kuar darah berketul2. Which has turned jelly-like. Ugh nose bleed invites no worries to the mind. Accustomed to it already.
blogger-emoticon.blogspot.com
*ditulis setelah balik dari jumpa c Lau & Held*
Ok nanti akan update cerita lanjut tentang 2 perjumpaan di atas. Malam ni malam Jumaat...jadi kena sign out awal dikit. Pas solat mau ngedate dengan Dia. Juga sedekah Y untuk saudara sekalian. Selamat ya.

2 comments:

in THE name OF the WHO said...

amboi...berbahasa indon ya bu...hahahahha....

*nerves sd sa*

Unknown said...

@Grunge: Waduh2 harus gitu. Bilang mau jln2 di sna kan. Hancur!

@Suxx: Hi there...good utk apa ya. Anyway, thanks for dropping by.