2 October 2012

Edisi: Welcome Home!

Assalamualaikum. Annyeong.

Alhamdulillah, bestie Ernie & her lil family have safely arrived Kolumpur land yesterday morning. It's been a year, sungguh pantas masa berlalu. Macam baru semalam aku tulis entry pasal keberangkatan diorang to Birmingham. 

And macam baru jak aku beria2 poyo menggebang di blog; niat untuk visit diorang di sana. Dari part berangan2 lepak rumah Ernie...then tiba2 TERbeli flight ticket pi sana. Later, mengasi panjang lagi itinerary; alang2 kunun sudah sampai UK haruslah melawat negara jirans. Alhamdulillah, life has been super wonderful to me. And hers of course.

I envy her for being able to visit several countries within her one year stay in Birm. Truly an inspiration she is for me. Sampai sekarang kalau mau cerita angan2 Mat Jenin pasal travelling, memang share sama dia duluan. Berangan2 itu kan free. Insya Allah, kalau Dia izinkan mesti termakbul tu.

True indeed for some of my dreams are no longer a dream for me today. Actually aku masih belum dapat bangun dari mimpi indah since last June...habis poyo kan.

Ernie selalu share pictures whenever she's travelling. Kira live update lah. Kesian kan belum sampai jadi berangan jak lah through pics orang lain dulu. Choii!!

It's her that 'poisoned' me to visit Versailles in the first place. It's her that introduced Warwick Castle to me. Kalau lepas ni aku insya Allah berjalan2 lagi, memang hasil idea dia lah tu. If not whole; part of it. Harus main peranan penting tu. Yang ajar aku buat full itinerary pun dia ah. My jadual before was always in mess; disorganized. And she showed me hers; yang aku jadikan reference...maka terhasillah itinerary super lengkap & tersusun untuk si Err.

I can't wait to meet her next month. And the little friendly Dalish of course. Kunun dia mau makan di cafe ah. Harus aku rasa macam segan malu tersipu2 gitu. Ngek.

Anyways, welcome home dear!! Selamat menikmati 'summer & autumn' sepanjang tahun di Malaysia.

eryantierdabdulkarim

3 comments:

Ernie Khairina said...

Yuhuuu! Tq. yalah saya pun bermula dari angan2 juga. bah marilah kita ikut tu kelana convoy...lepas umrah

kizzy t.fauzi said...

pas ni Ernie dan ko bulih jadi tpt reference utk sapa2 yg mau p travel heheh

hrp2 dpt jumpa ernie next month =)

Unknown said...

@Ernie: Bila lah ni umrah? Dui bah kan, itu yang patut kasi duluan. Sekali skg sibuk kunun plan pigi Beijing. Ya ikut tu KC, sounds great.

@Kizzy: Ernie lah bole jd tempat rujukan ah. Aku ni fail masih.