27 May 2010

Alkisah di hari Empat


Assalamualaikum & hi...

*mengapa harus poyo tiba2 ni ah* Alaaaa bagi salam tu dapat pahala tau...bagus dijawab supaya kita together2 dapat bonus.

Today started a bit early for me. Woke up at 6; bersiap ala kadar. And off I went to Pasar Besar KK. Alkisah, I was being assigned to buy the kuih muih for late aunt Ana's kenduri tahlil 100 days this evening. Mau dikasi sedekah sama tetamu yang hadir. Memborong kuih di awal pagi...100 biji semua ok. Harus tangan ku ala2 lenguh sudah saat ni ok.

Happy tahap gaban awal pagi ni. Kenapa? Sebab...adalaaaaaah. Ndak mau lah reveal sini sebab malu sei. Baru lah keperasanan di situ kan. Macamlah orang interested teruja gila mau tau sebab musabab kau happy. Erk. Biarlah, at least ada juga tau kawan2 yang sms or email tanya perkembangan *bukan saiz badan* aku. Bila aku jarang update blog dorang tanya why why why. Comel lawa Pathetic macam aku juga...mau jimat credit phone; therefore entries di blog dikasi jadi medium untuk update segala bahan cerita baru.

Anyways, mari move on to kisah aku + flu. In my twentyeight years of life...this is the 1st time aku diserang flu yang sangat extreme. All this while, aku SELALU marah why was it so hard for me to sneeze. Ha sekarang ambik kau...bersin macam orang ndak pernah bersin. Maybe selama ni semua dikumpul...now; all is released at one go. Hidung sudah ndak comel warna dia...gara2 melecet so it looks a bit darker than the other area on my face. Pastu, aku takut mau blow that greenish sticky colloid out. Mainly because, blood clots went out juga. This occurred since yesterday evening. Patutlah rasa macam pedih dalam hidung ni. GRUNGE; NO. Bukan pimple yang saya ter-pinch ah. Sah lah ni; panas dalam badan...or residues dari nosebleeds kelmarin.

Oh lupa, hari tu aku ada cakap kunun mau pigi kasi mandi c Kens kan. Hahaha sampai ke saat ini, sesungguhnya dia masih dalam keadaan comot. Gila eh...2 weeks without shower. Kalaulah dia ada kelenjar peluh...mau busuk masam sudah minah tu. Keji betul tuan kau kan Kens. Janji tinggal janji; hujan dijadikan alasan.

But...I could avoid 2 things if I hindered the noble intention to bathe Kens. First; ndak lah aku frust & regret if after mandi tu tiba2 hujan. Yang mana will lead me to the second excuse; ndak lah juga aku tambah dosa merungut nikmat Dia bagi. Silap sikit ayat, memang label ungrateful jadi milik aku lagi sekali. Kau fikir ayat "Alah hujan lagi...tinguk kotor balik ni keta" tu kecil makna dia. Or "Adui bah...kenapalah kau hujan. Balik2 hujan jak!" ndak da makna? Tu sudah masuk group ndak redha dengan kejadian or anugerah Dia. Dikasi hujan merungut...sekali dikasi kemarau, pun masih merungut. Haduyailah manusia *termasuk aku juga tu ah*.

Kakak besar a.k.a big sister + family will arrive KK town in less than 10 hours. I can't wait. Maya is so big now & aku takut jak anak campuran tu lupa sepa Aunty Pisang dia. Ndak pa, aktiviti memancing undi perhatian Maya akan bermula segera. Ada sudah kawan aku mau berjimba lepas ni...yang boleh tarik pigi mana2. Because she can't simply say NO to me. Only under certain circumstances; NO dia tu boleh diterima pakai. The fact that Maya will be joining the bffs lepak sessions *note the plurality*...pumps more adrenaline to the system. Kami ada ahli junior sudah...pelapis PPG. Yay for that.

Petang ni before heading to Bungsu's for the kenduri tahlil...will be going to CKS with mother. Groceries shopping for the trip. List berjela...jangan membazir nanti sudah.

The Sabahans will be in holiday mode till Tuesday next week. Cafe buka next Weds...wah cuti sakan lah ni kali. And also means, cash pun mengalir macam air.

Jadinya, selamat bercuti lah sama semua ya. To those yang celebrate wesak...Happy Wesak Day. To the kadazan/dusun people; Kotobian Tadau Tagazo do Kaamatan.

No comments: