22 October 2014

CutiCuti: Misi Daun MerahKuning!

Assalamualaikum. 안녕.

Scheduled Entry! 

While u're reading this, I have already landed to one of my beloved place on earth. My 'kampong'. Self-declared! Alhamdulillah. Perhaps I could refer this as an impromptu trip. Yet, I have missionS to accomplished. We'll see mana yang akan tercapai & mana yang akan masuk list 'to be continue in next trip'. Kali ni aku pilih untuk jalan solo pasal tu beriya gila mau pigi semua tempat yang aku ndak sempat jejak sebelum ni. Maybe akan repeat few places just to rasa the different feeling. 

Anyhow, trip kali ni memang tersangat drama. First, kisah beli tiket & cari cuti (here). Pastu dalam sibuk aku atur strategi pujuk Bos untuk dapat cuti lepas Deepavali, one of our tukang masak passed away. Innalillahi wainnalillahi rojiun. Al Fatihah for her. 

Aku paused kejap aktiviti pujuk memujuk. Semua pun sedang dalam mourning phase, rasa macam gila kentang kan kalau aku suddenly buka mulut & request cuti. Tu confirmed perangai macam menagih penampar sedas. So I waited for a couple of days. Masa Bos bagitau aku boleh cuti 3 hari jak, aku memang sudah pasrah & half-heartedly redha. 
Then Azra told me public holiday for Deepavali falls on the 22nd not 23rd as marked in the calendar. Upon reading her text, mata aku bersinar penuh harapan. Pastu dapat tau 25th tu Maal Hijrah pula kan. Ok, cun! Tapi aku still macam berbelah bahagi (saja kasi effect drama sama diri sendiri) mau beli or ndak. 2 malam aku mimpi main baling2 daun maple kuning hokey! Thus on the third day, mari lancar misi beli flight ticket dengan segera! Sebelum mimpi baling daun jadi makin parah. 

Maka 'terjadilah' trip misi daun merahkuning ni. Insha Allah misi terlaksana *amin*. Aku pun memang sengaja ndak bising pasal trip ni due to few reasons. Biarlah yang tau; tau. Yang ndak tau; assumed jak si Bibie malu sebab haritu kan sudah bercerita penuh drama aku ndak jadi beli tiket sebab tiada cuti. Sobs. 


Ni pun trip berani mati juga; as per Azra. Flight dari KK adalah jam 0820pm. Dijangka tiba KLIA2 jam 1100pm. Pastu flight to Seoul jam 0100am. So sila imagine aku jadi kambing berlari soon as keluar dari plane to reach the international departure gate. Airport baru ni pun bukan alang2 punya besar kan. Semoga sempat aku masuk boarding hall. If I arrived later than 1240am, I will be denied to board. 


Dari semalam hati sudah start denyutan lain macam, dugun2 katanya. Tried to calm myself down. Packing sudah settled since last Sat. Told u, aku memang jenis kena packing awal else akan menyusul drama panik attack. Hari ni kena datang cafe juga sebab mau hand over duit modal to the supervisor while I'm away. Flight malam pun kan, dalam jam 4pm gitu aku balik lah rumah. Mau main cinta-cintun sayang-menyayang sama budak2 di rumah dulu. 


Image credit to yahooimage.
Lets hope this mission will come to a success. Insha Allah, amin. Will update later. Wassalam & have a good holiday people. 

p/s Jea, aku bagi ko yang kaler oren & seangkatan dengannye.

eryantierdabdulkarim

40 comments:

just.HY said...

Have funnnn!!!!

mrs said...

Hi bibie!

Azra said...

Huwaaa bie ko dah sampai awal dari aku.. Huhhhu jeles nih kekekek... Enjoy ur holiday!

Supermeng Malaya said...

have fun. safe trip !

Scdha Sein (SS) said...

Perghhh! Jadi jugak balik kampong... Bon Voyage!

rostina76 said...

oh my!!!!balik kampung lagi ke? huhu!!!serius mmg kena migrate sana terus la BB ni. hehe!!

Jari Manis said...

Bie!!!! JM mmg terkejut sbb ndaj tahu Bie akan ke sana utk berautumn..so apa lagi..kita di sna ESOK!!!....msg ye nanti
Trip SOLO ye...mesti lagi BEST sbb dh x de drama bagai

nyza said...

안녕하세요..
Happy solo holiday Bie,,,tabik toing toing sama kamu..
klu sempat klu jumpe amik gmbo yg aku request to ye...감사함시다
안녕..

Lady Dreamer said...

Balik kampung Bie, moga2 semua misi ko terlaksana kat sana. Enjoy ur trip:)

jaja said...

Dah nampak dekat list daisypath dan macam dah terassume Cik Bie nak repeat Korea ke tp haritu baca cakap tak jadi pergi.

Tup tup haaa dah sampai Korea pun.

Waaaa! Jeles. Tolong frozen kasi bungkus Jaws tteokpokki dgn burger udang. Hee...

Orga said...

bos pun, nasib baik memahami, kasik jugak cuti. pasni entry azra ngan ko mesti kale oren kuning. waduh~...

Unknown said...

Thanks John.

Unknown said...

Hahaha hi MS.

Unknown said...

Sampai awal, lepak Samcheongdong amik gambar pokok merah kuning tepi Gyeongbok...balil hostel, memory card error. Gambar lesap. Check dropbox, half je covered. Huhu.

Btw thanks! Ko pun have fun k.

Unknown said...

Mekaseh Meng!!

Unknown said...

Kalau dah mimpi sampai 2x pegang daun merahkuning...kena la jadi. Kang kempunan sape susah. Hahaha

Unknown said...

Xleh lawan Azra & Miss lagi Kak Ros. Bb ni ala2 PA diorang je.

Unknown said...

Ok nanti roger2 je.

Unknown said...

Thanks Az. Hihi aku dah hadiahkan ko gambar2 tu. Sila terima.

Unknown said...

Aah LD. Insha Allah. Harini 2 out of 3 terlaksana. Alhamdulillah.

Unknown said...

Hihi xjadi memula tu Ja. Pastu macam terngiang2 gak nak gi, gatal sungguh jari jemari selagi xbeli. Apalagi, bedal!

Eh boleh frozen kan ke? Xtau Jaws kat mana. Kalau nak, akak ok je.

Unknown said...

Bos pasrah tengok aku, xlarat nak kata xboleh. Sebab dah TERbeli tix katanye. Hahaha entry JM ko jangan lupa gak.

syieda said...

No komen.
Krik......krik...krik....

Farikica said...

Syabas bibie... segala usaha gigih berbaloi... tp part transit kl less than 2 hrs tu mmg gamble gila2.. what if flight delay, bie? Naya u.. anyway, im sure by know u r enjoying yourself guling2 under the maple tree... enjoy!!! I envy u from far far away ler...haha...

bilabudakkampungtravel said...

Pergh.. misi merahkuning bikin aku aku telan air liur. Have fun & aku akan setia menanti cerita

Miss Nazla said...

tension bila bukak blog. TIGA orang update pasal daun merahkuning. STRESSSSS

zila@akulovetravel said...

wahhhh..terpegi masa yg sama pulak..hehehe...ritu japanpun agak2 sama jugak kan?? angan2 saya nak jln2 negara org time autumn lom tercapai lagi :(

Unknown said...

Hahaha aah Zila. Yang Japan ter, yang ni pun ter. Tapi kali ni saya saja nak surprisekan JM hahaha memang betul dia terkena.

Unknown said...

Merengggg.

Unknown said...

Hahah gigih sangat kan. Siap drama lagi ha. It was delayed for 20mins. Memang cuak gila time tu. Lari xckup tanah from arrival to departure hall. Xleh guling sebab xde orang amik kan gambar hahaha. Sedih.

Unknown said...

Gitu kan misi bengong aku. Sibaik so far tercapai.

Unknown said...

Bertabahlahhhh. Hahaha.

Jea Mohamad said...

Tinggalkan aku kaler merah/oren/perpel/pink/rantingkayu??

Unknown said...

Lebih dari ranting ko dapat. Ntah2 batang pokok tukar kulit. Eh.

Nana Rjay said...

Assalam Bibie, am your new blog fan, silent reader ja, got to know about your blog from JM :) love to read ur blog and ur wonderful trip...its inspire me to do travel solo but so far still no courage to do that, hihihi...

Unknown said...

Wassalam. Hey Nana! Thats so very nice of u. Thanks for stopping by. Xberani pun travel solo tapi saja challenge diri. No other reason. Ada pros & cons gak. Tryla one day, am sure u gonna enjoyed it. Pastu ketagih nak jalan solo je.

Nana Rjay said...

You're right Bibie, now for my 1st attempt, am try to challenge myself to travel solo for my bday getaway this coming Nov, tgok berani ka ndak ni, hehehe....anyway, nice to meet u here :)

Unknown said...

Are u Sabahan? Tried to clicked ur link tapi it is a private account. Anyway, best of luck in ur upcoming adventure. Nice meeting u here too.

Nana Rjay said...

Iya Bibie, am Sabahan :) am not blogger and don't have personal blog, thats y klu klik nda dpt buka apa2, hehehe... i just comment thru my gmail email ja :)

Unknown said...

Ouh. Bah happy reading. Thanks for reading juga. Hi Nana Rjay. ;)