19 March 2013

Prosperous Mac: My HotaHei!

Assalamualaikum. Annyeong.

Alhamdulillah. My multicolor HotaHei has arrived yesterday afternoon. Such a beautiful deary she is! Perfect way to cheer me up after sweating half day at the cafe. Drama enough? Let me be! 

Perfecto! Just like how I imagined her to be. Multicolour is so gonna be my choice this year. Bunda loves it too. Her eyes sparkles when I showed her the multi-pink bag I've ordered for her. But in the end she said:

"If it worth more than RM500...let go. Use the money & bring me jalan2 instead." 

Amboi...penyakit berjalan si anak bertuah sudah terjangkitkah? Nice Bunda...macam tau jak, u're my ultimate favourite travel buddy! 

The label inside the bag, should be an identification number with No- followed with four numbers after the dash. Coach stamp should be neatly printed & in English. Fuh!! Gigih google how to differentiate between the genuine & fake one. Ngek! Nampak sangat first time beli handbag ada2. Kin malu. 

Manalah tau; sometimes ada e-shop applied kaedah menipu secara halus. Alhamdulillah, Eat Sleep Shop (here) has earned my trust! They responded quite fast to my order. And they shipped my HotaHei a day after I settled the payment. Definitely gonna keep my eyes on this e-shop in the future. Erk?? Bukan kau cakap no more after the Bunda's kah Bie? Sila lah sila telan cakap sendiri ah after this.

Me: If mau tau it's fake or not...tengok tu zip. If it's YKK, then itu memang 100% original.
Bunda: Memanglah. My Bonia bags semua pun zip YKK.

See?? Kesian kan sama diri sendiri!!! Action kunun depan Bunda...sekali pulang paku buah keras. *kaitan?* Ada hati tembirang sana sekali Bunda knows MORE than u lah, young lass!!!

eryantierdabdulkarim

10 comments:

Ernie Khairina said...

cantik!! habislah kau lepas ni mau lagi...dan lagi..

Ernie Khairina said...

astagaaa ada sudah list negara yg mau pigi. ikutt

Nurul Says said...

orang dulu2 mmg pakai ori..sebabnya dulu2 ssh mau dpt barang x ori..tp skrg mamaku pun kdg2 pakai fake punya kah3x..bikin main2 dia bilang..huhu

Unknown said...

@Ernie: Cantik kan? Haha nanti sampai yang untuk si Aunty saya tunjuk ko kio. Mau lagi dan lagi tu...macam ko lah. Selepas kerja keras. Mesti ada reward kan. Hahaha.

Bah...mariiiii. Ada sudah tu ko pernah jejak. Huhu siokness.

@Aima: Ya bah dulu2 paling lah susah mau dapat tiru2an ni kan.

Malicious Mind said...

love your coach bag. so cute!

Unknown said...

Tq. Cute kan. Kecil saja ni sebab mau kasi jadi sling. Baru kunun tukar angin style kasi pamper diri. Ni kali jak harap2 la. LOL

Malicious Mind said...

dia mmg satu size ja ka? teda besar than this?

Unknown said...

Ada yang besar dari ni...hobo style. Macam classic Channel ko tu lebih kurang.

Anonymous said...

nah! konpom ada org pelangi p sk. sekian-superbadasscutegrunge

Unknown said...

Confirm ada yang bercandy-an.