5 February 2012

Edisi: Maulidur Rasul

Selamat Menyambut Maulidur Rasul kepada saudara se-Islam ku. Mari kita selawat banyak2 & ramai2 ke atas nabi junjungan kita, nabi kesayangan kita; Nabi Muhammad SAW. 



Buku aku beli Ogos tahun lepas, alhamdulillah tinggal beberapa helai lagi untuk khatam. Banyak pengajaran aku dapat dari buku ni. Boleh kenal Rasulullah lebih dalam sedikit terutama cara Baginda berjuang dalam usaha menanam nur Islam ke dalam hati masyarakat Jahiliyyah dulu. 

Ni status di mukabuku aku Sabtu lepas. Aku dihujani beberapa sms dengan soalan cepumas daripada kawan2 yang sememangnya joyah macam aku. Diharap dengan tersiar entri ni, korang fahamlah sudah siapa yang aku rindu itu. 

Mari kita berusaha menjadi mukmin yang lebih baik; 'cantik & bersih' di hadapan Allah & Rasul-Nya. Insya Allah, amin.

p/s Paling suka lagu Rasulullah. Teringat masa Tingkatan 1 dulu. Buat persembahan nasyid sama budak2 sekolah untuk program Ehwal Islam di Stadium Shah Al*am. Kelas kau jah!

eryantierdabdulkarim

4 comments:

Malicious Mind said...

macam bagus tau tu buku yg ko baca. mana ko beli?

Unknown said...

Best! Aku beli sna Times, 1B. Xtau la ada lg ka x sbb tu ari aku beli ada 1 lg.

norman d. namron said...

hahaha... adei,ada jgk masuk komenku pasal ombak rindu tu ya... slm maulidur rasul... bykkan selawat ke atas Rasullulah SAW...

Unknown said...

Xpala aku kasi femes ko kjp kan. Manatau ada org add d fb nnt. Hahahaha.