29 December 2011

Aku yang Trip Busy

Ada ni esei baru aku karang dalam otak on the way balik dari cafe tadi petang. Secara kasar lah kunun aku merangka ayat & perenggan. Kuat gila hati ni mau update blog.

Tapi suddenly penyakit M datang...sapaan Hello dari dia siriusblack sangat ndak dapat dicakap ndak mau ambil peduli. Pastu aku timbang2 balik decision untuk update cerita dalam minda tu. Hmm too raw lah idea tu. Perlu taip then masuk draft then edit nanti bila rajin. Insya Allah hormon R akan mari.

That thing I wanted so badly to share here is somehow macam over-dramatic. Karang aku continue publish, silap haribulan timbul gosip khabar angin baru. Wow tu dia aku sudah push button Perasan Unik!

I learned from my past experienceS lah kan. Benda macam yang aku mau publish tu perlu assessment & evaluation yang bertingkat2. Mainly to avoid confusion & miscommunication. 

Sometimes kalau ada sahabat tanya & minta opinion; aku suka share my point of views di sini. Generally not specifically. But most of the times, ada jak yang suka push button Syok Sendiri. Pastu berdrama kunun aku baling cili straight masuk mulut diorang. Pastu kecoh attract attention. Pastu sibuk spread khabar aku suka gebang itu ini. Pastu aku start imigren fikir apa lagi salah bahasa aku. Pastu aku pula berdrama untuk counter attack.

Sah lah kan cerita ndak habis kalau gitu? Malar tu ada continuation. 

Hence, aku perlu filter berkali2. Punya lah berperenggan semata mau menghurai hujah. Buang masuk longkang sila!

Juga intended mau cerita peristiwa toyol bestguyfriend kasi kena aku. Siriusblack aku rasa mau lari terjun lombong. Malu paling dewa! Dari kelmarin bah pula di-ayam2...and it took me more than 24hours to realize. Punya bidak tahap alert aku! Boo hoo!

Nantilah...semua aku kasi pause dulu. Sebab aku rasa mau poyo & trip busy dulu. Aku busy thats's why sambil chat sambil twit sambil blogging aku sekarang. Superb! Nasib lah dialog chat ndak TERtype di twit box. Settle sudah perbicaraan lewat malam a.k.a supper chat aku sama orang tu. And now it's time to continue with my book. Helaian perlu diselak malam ni. Lama kot aku suruh that book stay idle. Parah perangai.

Hopefully hormone R will embrace myself soon-ish. Then only aku akan poyo share cerita bingai.

eryantierdabdulkarim

2 comments:

kizzy t.fauzi said...

hahahaha sabar ja la itu "trip2" lol.

ba kita pun trip bz. mari!

Unknown said...

Aku mmg tu dari dlu trip busy ah. Padahal nan ado dibuat.