13 November 2011

Congrats Congrats

Setahu aku si Zai ni jenis ndak ambil peduli pasal date...cantik ka, menarik ka sebab bagi dia life goes on regardless what the date is. Janji urusan settle, tiada gantung. Thus when she told me that she has chosen the triple 11 as her wedding date, it was kinda surprised me. 

"Ada juga perasaan minah ni. Ingatkan mendatar sama tiap masa". 

That was what I spoke inside my mind. But that I have to slowly delete when she suddenly said;

"Hmm ntahlah napa aku pilih date tu...alhamdulillah Friday ngam2, kan Err. Biarlah tu date, janji aku kahwin yang wajib settle.". 

Boleh jak aku pengsan bercakap sama minah kecil yang dari dulu kami klasifikasi sebagai The Unpredictable ni. Whatever it is, sahabat sign mati aku sudah selamat diijab & qabul kelmarin. Hari bersejarah, tarikh berturutan si angka satu. 

Kerana tarikh yang menarik, berbaris pasangan menunggu giliran untuk dinikahkan. Sampai kadi naik letih salam bakal peranten lelaki...khutbah skip, itu skip, ini skip. Melepas sang Suami si Zai; untuk diuji try test baca surah segala. Belum habis terima lafaz nikah, another couple is already there waiting impatiently for their turn. Tu yang zap zup zap zup, klik kluk klik kluk...terus semua cabut keluar bagi ruang sama family lain. The downside of picking unique date as such to get married.

Kami bermukim di luar bilik nikah. Lucky ada sikit sesi kudapan buat pembasah tekak nan kering. Ntah pasal apa kering padahal yang patut nervous kahwin BUKAN kami. Fine, kami tolong wakilkan nervous because seriously Zai indeed looked cool before & after the solemnization. Her girlfriends pula yang terlebih perkataan tertuturkan. And gambar tersnapkan. Harus.

Since I didn't bring Blackie along to the mosque, please just enjoy the pictures taken using Mr. Sam's precious cam. 

Sebelum menerima nikah...bergaya bah si Kuchai. Kin panas tu senyuman senget kambing dia kasi keluar twentyfourseven. 
Sesungguhnya *hands on chest* aku ghindu cikgu wanita genit + gagah ini. We both looked FINK last Friday; chenta!
Bila Kizzy dibuli jadi tukang gambar...! My YS ladies who managed to attend the solemnization.
Arrival of the lovely bride. Yang langsung ndak nervous, ndak gabra, ndak gelabah. Riiiiiiiiiii jak dia. Yang paling dia fikir "Err, mana handphone aku ah?". Aduh pening.
This was taken at their reception today at Dewan Pertanian's hall. Again bonus question by yours truly; perlukah all bride looks extra stunning + dashing?? Ok soalan masuk longkang.
Note: Ignore si Poyo Daada Jipun di belakang. Ngek.

Am waiting for mukabuku to be sane again. I've been trying to upload the wedding pics for like hundred of times already. Ok tipu bukan hundred tapi serious weiiii memang banyak kali! Something went wrong with the connection because of the award just now ka apa? 

Cukup lah Celcom jak buat hal...sponsor award itu karpet ini, service paling tip top. Dari segi menginas duit customer. Data line on off suka jiwa...bil lambat bayar 1 day, terus barred tiada ampun. Memang hampagas!

eryantierdabdulkarim


7 comments:

Nurul Says said...

tapikan tapi siuk bah AIM tadi ah ah ah... congrates cantik bah!! ni la ku suka pg kawin!!

Ernie Khairina said...

hehe semua yg ko describe tu mmglah sangat zai!

semua gojes! rindu kamu~

norman d. namron said...

hahaha... mcm ku kanal tu paci daada duduk blkg tu... papepun,congrats tu zai... semoga bahagia ke akhir hayat... amin...

Unknown said...

Itu pacik kalu, besfren sign mati aku juga. Hahahaha.

kizzy t.fauzi said...

mana gambar aku hah? wakakaka

tu fb punya progress uploading gmbar mcm apa jak. huhu

Unknown said...

Tu psl aku tgu ko upload sbb dlm fon aku suma xcntk. hihihi tp fb mmg buat hal tu ari. Ada kli mo diugrade tula gtu.

Unknown said...

@Aima: Aku ada reply ni komen tapi napa xterpublish ah. Hihi siok pigi wedding org sbb bole melaram. Tapi chop xbole kalah peranten.

@Ernie: We MISS u too! Itu mmg Zai sgt2 kan. The unpredictable one.