22 August 2011

P.E.M.A.L.A.S itu adalah saya

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sudah masuk 23 Ramadhan. Alhamdulillah masih diberi peluang merasa nikmat puasa. 7 hari terakhir bulan mulia ni adalah masa untuk mengejar Lailatul Qadar. Moga diberi hikmah malam yang lebih baik dari seribu malam itu. Insya Allah. Walau amalan ndak kan sampai saiz biji saga...walau dosa lebih tinggi dari Gunung Uhud; wajib aku tadah tangan berdoa dengan Nya. Simply sebab aku tahu Allah suka pada hamba Nya yang berdoa. Sama siapa lagi harus aku rely segala harapan if it's not on Him.

Lately, mood sangat suka untuk main see-saw. Semacam aku taruk mood dalam cradle & swing it forwardly. Tanda macam menses bakal melawat lagi. pfft it's not something I shall see as odd anymore. Sudah 3 tahun (or was it more than 3 years) berkeadaan begini. Awal & akhiran aku bercutian. Sungguh aku rasa ralat tapi sudah ketentuan Dia, siapa aku untuk mengeluh.

Baju raya bukan berpasang aku beli online sudah berjaya dipungut di pos office before heading to kedai just now. Alkisah, slip poslaju sudah terpampang depan pintu rumah since Fri. Harus logik if baru hari ini aku tuntut. Syukur baju sampai before raya. Malu sebab punya beria sakan beli baju baru tapi puasa sudah berlohong 3. Siap order online gitu. Kau ada? Ugh ugh. And since aku sudah purchased 2 new pumps last month therefore I decided to not shop new footwear for eid. Pakai yang ada, settle masalah problemo.

Semangkit berbakar cookies walau bakat langsung ndak terbit. Insya Allah by Thurs baru start buat kek. Tapi semangat aku yang tu masih belum mau timbul, mau diseru kali tu tau. Or maybe tunggu kazen-mazen dari Kolumpur datang this Sat. Speaking of them, aku adalah rindu. Albeit the fact baru June lepas aku bertendang bergandang di sana.

To be able to gather with the family members during eid is somehow a blessing I would never trade with anything in this whole wide world. Beloved SIL bakal melahirkan this coming Sept; hope all went well. First anak buah in the family him will be, Insya Allah. Semua adalah excited gaban sekarang ni. Although I'm the eldest grandchild tapi aku kasi peluang sama yang di bawah aku tunjuk taring & bakat dulu. Lagipun dia itu kan lelaki. Jadi memang logik kalau dia potong line. In fact ndak da bendul perlu dilangkah pun.

Sudah janji sama bunda untuk buat cookies malam ni. Sudah 2 malam aku lekat sticker sang penangguh di dahi nan luas ni. Ntah lah kenapa sangat pemalas ya amat. Mengantuk ndak hengat dunia. Aku takut jak kalau aku start meng-uli...suddenly aku terlelap memang haru lah kan dengar semboyan si bunda. Therefore I decided to...erm, procrastinate! Great word, thank u.

Tonight's plan is to make Nestume Cookies. Harap menjadi...harap juga aku ndak pause tengah jalan. Please know it's raining cats & dogs here in KK right now...jadi sila paham tahap malas aku ni macam mana. sigh

eryantierdabdulkarim

No comments: