21 October 2010

Kembali normal..syukur.

Syukur alhamdulillah masih diberi peluang oleh Nya untuk bernafas di bumi ini. And of course syukur sebab masih dapat bertemu dengan certain dates yang superb lawa.

October catat rekod 2 kali tahun ni wei. Rekod gembira & juga sedih. Aku malas mau bungkar balik apa sudah jadi masa Triple 10 aritu. All I could infer...ada yang bina masjid, ada yang baru melahirkan & ada juga yang memacak nisan. Whatever it is, alhamdulillah.

In conjunction with today's special date...IjaLyn has finally uploaded Aniki's pictures in fb. Which means, Aniki sekarang sudah tidak jadi tapukan/sorokan lagi. Sudah reveal kepada dunia luar. Patut si kawan berabis counting days aritu. Memang berbaloi2 aku menunggu di samping gigit hati penasaran mau tau.

Yang ndak dapat view fb sang IjaLyn...aku titip lah 2 keping ni di sini. No worries, permission 100% granted from the parents. Pasni ndak sudah aku upload gambar adik si kechil kesayangan ni sipi2. Harus full frame babe!

The proud parents know how much I loooooove this. Mainly because of him crying. Also because of the blanket. Aku adalah suka cipan. Aku memang chenta aniaya Aniki...semata mau dengar & tengok mamat kechil ni nangis.

1 of my fav as well. Sayang Aniki; sayang Ammi & sayang Dadda.

****************************
Oh gambar below aku ndak dapat dari fb IjaLyn. Yang tu aku gobek dari koleksi peribadi. Fuh ayat mau makan penampar. What's with the pic? Bukan sebab gambar...tapi sebab orang nan comel yang berdiri sebelah aku yang bagak tu.

It's Puan Hafizah @ Pijut @ Pijah bornday ya'll. She officially turned the same age as mine today.

Like; perlukah hide angka sebenar? Ohoo malas mengira sebenarnya. What? Malas? Is there a word as such? Ignore!!! Anyway, darlingku Pijut intan payung manja busuk...u know I was never good with speech. Still am actually. So apa aku text tadi, itulah juga wish aku kunun. Ok bukan kunun tapi itulah dia. Aku doa hanya yang terbaik untuk kau. Paling penting, keberkatan & kebahagiaan kau di dunia & di akhirat. Amin. Amin. Amin.

I've just got back from a movie date. Watched Child's Eye in 3D at GSC Suria. Jantung melompat2 tengok cerita tu. Full house cinema 6 tadi ah. And half perjalanan cerita, aku tutup mata & cekup mulut & hanya benarkan telinga tangkap bunyi. Punyalah membazir tiket nan berharga Rm15 itu. Imagine kau cuba...belum 3D pun memang aku macam gila tengok horror film. Lagilah bila sudah dikasi jadi 3D. Nasib masih control tu ayu layu kuyu untuk tahan suara dari menyanyi berteriak. Ntah berapa rating mau bagi. All in all, gue kok puas hati.

Berbelit lidah aku menaip slang seberang...jadi decide untuk kembali ke bahasa ibunda. Sedar diri ok. Actually, aku is sengaja. Mau polish semula slang yang makin hari makin rusty. Few of my friends from the West laughed at me upon hearing the way I talked to them. Benci lah wei...aku tahu I sounded kaku tapi have mercy sikit boleh? My slang is definitely so out of practice. So sila jangan pakat bantai gelak. Kecil hati aku yang comel ni.

Wah abaikan emo bengong tu.

x0x0

5 comments:

Malicious Mind said...

sama bah muka baby si lin sama dia. copy habis.

Unknown said...

Bikin geram tu baby. 3 beranak tu mmg copy paste muka masing2 bah. Macam u & ur hubby. Terus dapat Dania & Ayman yg super cute. Arghh gigit!

ochs widdle said...

nice picture.that baby and mom.
lovely!

Anonymous said...

tq dear!! 4 the bday wish! aku ada dpt! - time aku tgh jaga budak xm. huhu.. don't say u r not good with words.. coz u r..at least to me
p/s: aku ada kol ko kemarin.. -pija

Unknown said...

@Ochs: Laaaaa ingatkan gmbr yg last tu. Yg pakai baju pepel. Aish.

@Pijut: Wikikiki ko tu mmg senantiasa ckp aku gitu. Ya ada aku dgr tp ada kerjaan bah time tu. Jd xda menjwb.