28 July 2010

Jiwa ada taman kah?

My deepest condolence to the family of my ex high school friend; Fuad Ahmad. We're not close during high school. We didn't belong to the same clique. In fact, I can't remember ever talking to him. Still, I was shocked upon hearing the news from a friend yesterday.

Jatuh pada jarak 10m at a highway somewhere in Ampang while on his way to work. Bayangkan betapa jarak tu punya banyak makna untuk nyawa seseorang. According to the news I read online, he lost control of his bike & hit the embankment. More stories here.

Most of his close friends are still in shock. Tapi itulah namanya kematian. When the time has arrives, no one will be able stop it. Janji Allah itu benar...that's why we're ask to remind ourselves about death all the time. Supaya ndak leka...supaya ndak kelupaan...supaya ndak kejutan kalau tiba2 Izrail datang bagi salam.

Nauzubillah...rasa macam belum cukup puas hidup di dunia. Hidup lama2 kalau amalan di takuk lama pun ndak guna cik Err. And worst, amalan makin berkurang tapi dosa makin membukit. The intention to repent never cease tapi buatnya ntah lah bila. Asyik melekat sama sikap penangguh...kesukaan sudah kan jadi si tukang tangguh.

Aduyai bila lah agaknya mau berubah ni...

Today marks the 1sy day of menstruum. My prediction was right. After mother & Grunge's turn...mine will be next. They are my indicators when it comes to menses. I've been feeling weirdly happy since this morning. Weird because I don't know what cause the happiness. Whatever it is, I thank Allah for this blissfulness.

I feel whole. Hati macam penuh dengan bunga & wangian segar. At first I thought it might cause by the fluctuated hormone. Macam pelik sebab tiba2 rasa gitu. Then Mel & Grunge text me...telling me to just embrace the feeling. Mel also said I am happy maybe because the body stimulated excess hormone. Jadinya harus hayati nikmat perasaan yang Dia bagi sekarang. Manatau esok lusa tiada kesempatan sudah kan.

Biarlah...yang penting semua baik2 saja. Insya Allah. Dia sentiasa ada bila aku mahu mengadu domba...untuk apa aku risaukan perkara remeh di dunia ini.

2 hollered!:

ladyang said...

bb..aku kenal kah fuad ahmad ni? aku ada baca jugak berita ni..tapi tak tau la pulak budak projek

BibiEr Karim said...

Xkenal kot Yang sbb bdk2 projek sukan basikal tu masuk masa kita F4. Class Dahlia skali ngn bdak2 bola.

Copyright © My Life, My Thoughts, My Dreams | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com | BTheme.net      Up ↑